پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تبلیغات
.
بروزباش
هرآنچه که شمادوست دارین دربروزباش
بروزباش
www.malasfarham.loxblog.com
بروزباش
لطــــــفا از دیگرصــــفحــــات و مــــطالـــب وب نــیز دیــدن فرمایید

https://telegram.me/taramod

https://telegram.me/taramod

https://www.instagram.com/zibayi_taramod

https://www.instagram.com/zibayi_taramod

کـانـال ایستگاه تغیـــــیر بـاورهـــا راهــــــــــی بســـوی موفقیـــت




منم
نوشته شده در 5 مهر 1393
بازدید : 91922
نویسنده : فرهام

گاه یک سنجاقک

به تو دل می بندد

و تو هر روز سحر

می نشینی لب حوض

تا بیاید از راه

از خم پیچک نیلوفرها

روی موهای سرت بنشیند

یا که از قطره آب کف دستت بخورد

گاه یک سنجاقک

همه معنی یک زندگیست

 
 
منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



بازدید : 96161
نویسنده : فرهام

ﻓﺮآﻳﻨﺪ ﺟﻮﺷﻜﺎری ﺑﺎ ﭘﺮﺗﻮ اﻟﻜﺘﺮوﻧﻲ ﻳﻚ ﻓﺮآﻳﻨﺪ اﺗﺼﺎل ذوﺑﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ در طﻲ آن ﻗﻄﻌﻪ ﻛﺎر ﺗﻮﺳﻂ ﺟﺮﻳﺎﻧﻲ ﻣﺘﺮاﻛﻢ از اﻟﻜﺘﺮون ھﺎی دارای ﺳﺮﻋﺖ ﺑﺎﻻ ﺑﻤﺒﺎران ﺷﺪه و ﻛﻞ اﻧﺮژی ﺟﻨﺒﺸﻲ اﻟﻜﺘﺮون ھﺎ در اﺛﺮ ﺑﺮﺧﻮرد ﺑﺎ ﻗﻄﻌﻪ ﻛﺎر ﺑﻪ ﺣﺮارت ﺗﺒﺪﻳﻞ می شود. اﻳﻦ ﺣﺮارت ﻣﻮﺟﺐ ذوب ﻟﺒﻪ ھﺎی ﻗﻄﻌﺎت و اﺗﺼﺎل دو ﻗﻄﻌﻪ ﭘﺲ از اﻧﺠﻤﺎد ﻣﻲ ﺷﻮد. اﻳﻦ ﺟﻮﺷﻜﺎری ﻣﻌﻤﻮﻻ در ﻳﻚ ﻣﺤﻔﻈﻪ ﺧﻼ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻳﻚ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺗﻮﻟﯿﺪ و ﺗﻤﺮﻛﺰ ﭘﺮﺗﻮ اﻟﻜﺘﺮوﻧﻲ اﻧﺠﺎم ﻣﯿﺸﻮد.



لینک دانلود فیلم جوشکاری با فرآیند پرتو الکترونی  (EBW):

http://uploadboy.com/fwlbgqoxfqcf.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



بازدید : 91965
نویسنده : فرهام

در این پست سه کتاب با موضوع تست غیرمخرب آرایه فازی (Phase Arrey) که روش پیشرفته تست غیرمخرب آلتراسونیک است و توسط شرکت Olympus نگارش و منتشر شده است را برای شما قرار داده ایم. شرکت Olympus یک شرکت بین المللی است که در زمینه های مختلفی چون صنعت، بازارهای پزشکی، اپتیک، الکترونیک و مهندسی دقیق فعالیت می کند.


             18337358375133224341.jpg


کتاب Phased Array Testing_Basic Theory For Industrial Application با حجم 5MB:

http://uploadboy.com/t9knbr5jbjk6.html


کتاب Introduction to Phased Array_Ultrasonic Technology Application با حجم 22MB:

http://uploadboy.com/0oc7os6501d6.html


کتاب Advances in Phased Array_Ultrasonic Technology Application با حجم 26MB:

http://uploadboy.com/a6xhn52xvody.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



بازدید : 92045
نویسنده : فرهام

کتابچه راهنمای جوشکاری فولادهای زنگ نزن Stainless Steels Welding Guide توسط شرکت لینکولن الکتریک (Lincoln Electric) که یکی از برترین و بزرگترین شرکت ها در زمینه آموزش و ساخت تجهیزات جوشکاری می باشد چاپ و منتشر شده است. این کتابچه راهنما از بخش های متنوعی تشکیل شده است که از جمله آنها می توان به نواع فولادهای زنگ نزن، جوش پذیری فولادهای زنگ نزن، خواص فیزیکی و مکانیکی، طراحی اتصال، انتخاب فلز پرکننده و انتخاب نوع فرآیند جوشکاری اشاره کرد.


                                         Untitled2.png


لینک دانلود:

http://uploadboy.com/xz8u9c8fqr7n.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



جوشکاری در ساختمان های فولادی
نوشته شده در 7 تير 1393
بازدید : 94175
نویسنده : فرهام

جوشکاری در ساختمان های فولادی از نشریاتی است که توسط نتشارات سازمان برنامه و بودجه چاپ و منتشر شده است. جوشکاری در ساختمان های فولادی در 68 صفحه نوشته شده است و با مطالعه آن می توان اطلاعاتی در مورد جوشکاری، کنترل جوش، سازمان دادن کارگاه ها، رواداری ها و ... کسب کرد.


                                            85194843426204677597.png


لینک دانلود:

http://uploadboy.com/o5e87luwbfqj.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



بازدید : 94082
نویسنده : فرهام

در این بخش فیلمی با موضوع جوشکاری ضربانی در محیط گاز خنثی (جوشکاری تیگ پالسی) برای شما عزیزان آماده کرده ایم. جوشکاری تیگ پالسی یکی از روش های جوشکاری تیگ TIG است که به دلیل تمیزکاری قوس بهتر و حرارت ورودی متناوب برای جوشکاری آلومینیوم و فولادهای زنگ نزن و برخی دیگر از فلزات مناسب می باشد. این فیلم به زبان فارسی بوده و مدت زمان آن نیز 13 دقیقه است.



لینک دانلود با حجم 133MB:

http://uploadboy.com/ln7kjtahetmw.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



بازدید : 92191
نویسنده : فرهام

چکیده:

در این تحقیق، به منظور بهینه سازی متغیرهای فرآیند جوشکاری TIG پالسی با هدف دست یابی به خواص مکانیکی بهینه در جوشهای آلیاژ منیزیم AZ31، از روش طراحی آزمایش تاگوچی با آرایه ی اورتوگنال استفاده شد. بر این اساس، متغیرهای اصلی فرآیند جوشکاری TIG پالسی شدت جریان بیشینه پالس (Ip)، شدت جریان کمینه پالس (Ib)، فرکانس پالس (F) و سرعت جوشکاری (S)، هر یک در سه تراز و در چرخه کاری یکسان بررسی شدند. سپس تاثیر هر یک از متغیرها بر روی استحکام کشش نهایی (UTS) و سختی فلز جوش ارزیابی شد. افزون بر این، روش آنالیز واریانس آرنا برای انتخاب ترکیب مناسبی از متغیرهای موثر در فرآیند جوشکاری آلیاژ منیزیم AZ31 به کار گرفته شد. آزمون های تجربی برای تایید نتایج انجام شدند، و نتایج حاصل مطابقت خوبی با نتایج پیش بینی شده ی بهینه نشان دادند. در نهایت، ریزساختار اتصالات جوشها با توجه به خواص مکانیکی آنها مطالعه شدند.

واژه های کلیدی: جوشکاری TIG پالسی، روش تاگوچی، آلیاژ منیزیم AZ31، خواص مکانیکی.

نویسندگان مقاله: علیرضا امیرخانی، علیرضا ابراهیمی، رسول آذری خسروشاهی



لینک دانلود مقاله:

http://uploadboy.com/cl0ove3mvqj0.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



بازدید : 91850
نویسنده : فرهام

Welding Filler Metals (فلزات پرکننده در جوشکاری) نام فایلی است که در این بخش برای شما عزیزان آماده کرده ایم. این فایل توسط انتشارات CASTI در 130 صفحه منتشر شده است و با مطالعه این فایل می توان اطلاعات کامل و جامعی در مورد انواع الکترودها و فلزات پرکننده از فیلرمتال های جوشکاری تیگ TIG گرفته تا فیلرمتال های لحیم کاری و ... به دست آورد.


                25197422913824207178.png



لینک دانلود:

http://uploadboy.com/t2zxcvgzbfun.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



بازدید : 93593
نویسنده : فرهام

عنوان کتابی که در این بخش قرار دادیم Welding Metallurgy & Weldability Of Stainless Steels (متالورژی جوشکاری و جوش پذیری فولادهای زنگ نزن) می باشد. این کتاب مفید و ارزشمند در مورد فولادهای زنگ نزن توسط John C. Lippold, Damian J. Kotecki نوشته شده و انتشارات WILEY-INTERSCIENCE آنرا منتشر کرده است. این کتاب در 10 فصل نوشته شده است که از جمله آنها می توان به دیاگرام های فازی، فولادهای زنگ نزن مارتنزیتی-فریتی- آستنیتی، جوشکاری فولادهای زنگ نزن غیرهمجنس، تست های جوش پذیری و ... اشاره کرد. امید است که با مطالعه این کتاب ارزشمند بر اطلاعات شما در مورد فولادهای زنگ نزن Stainless Steels افزوده شود.


                                         69428613476375625349.jpg



لینک دانلود با حجم 46MB:

http://uploadboy.com/3zle06aajgdv.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



بازدید : 91821
نویسنده : فرهام

الکترود در فرآیندهای مختلف مقاومتی می تواند به اشکال گوناگونی باشد که دارای چندین نقش است از جمله هدایت جریان الکتریکی به موضع اتصال، نگهداری ورق ها بر روی هم و ایجاد فشار لازم در موضع مورد نظر و تمرکز سریع حرارت در موضع اتصال. الکترود باید دارای قابلیت هدایت الکتریکی و حرارتی بالا و مقاومت اتصالی یا تماسی (contact resistance) کم و استحکام و سختی خوب باشد، علاوه بر آن این خواص را تحت فشار و درجه حرارت نسبتاً بالا ضمن کار نیز حفظ کند. از این جهت الکترودها را از مواد و آلیاژهای مخصوص تهیه می کنند که تحت مشخصه یا کد RWMA به دو گروه A آلیاژهای مس و B فلزات دیرگداز تقسیم بندی می شوند. مهمترین آلیاژهای الکترود مس ـ کروم، مس ـ کادمیم و یا برلیم ـ کبالت ـ مس می باشد. این آلیاژها دارای سختی بالا و نقطه آنیل شدن بالایی هستند تا در درجه حرارت بالا پس از مدتی نرم نشوند، چون تغیر فرم آنها سبب تغییر سطح مشترک الکترود با کار می شود که ایجاد اشکالاتی می کند. قسمت هایی که قرار است به یکدیگر متصل شوند باید کاملاً بر روی یکدیگر قرار داشته و در تماس با الکترود باشند تا مقاومت الکتریکی تماسی R2, R1 کاهش یابد. مقاومت الکتریکی بالا بین نوک الکترود و سطح کار سبب بالا رفتن درجه حرارت در محل تماس می شود که اولاً مرغوبیت جوش را کاهش می دهد ثانیاً مقداری از انرژی تلف می شود.

 روش های مختلفی برای اعمال فشار پیش بینی شده است که دو سیستم آن معمول تر است:

الف) سیستم مکانیکی همراه با پدال، فنر و چند اهرم

ب) سیستم هوای فشرده با درجه های اتوماتیک مخصوص که در زمان های معین هوای فشرده وارد سیستم می شود. این فشار و زمان قابل تنظیم و کنترل است.

 

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



جوشکاری فلزات غیرآهنی
نوشته شده در 7 تير 1393
بازدید : 91927
نویسنده : فرهام
فلزات غیر آهنی یا فلزات رنگی به فلزاتی گفته می شود که فاقد آهن و یا آلیاژهای آن باشند مانند: مس، برنج، برنز، آلومینیوم، منگنز، روی و سرب. تمام فلزات رنگین را با کمی دقت و مهارت و آشنائی با اصول جوشکاری می توان جوش داد و برای جوشکاری این نوع فلزات بایستی خواص فلز را در نظر گرفت.
 
◄  جوشکاری مس با گاز :
بهترین طریقه برای جوشکاری مس جوشکاری با اکسیژن است( جوش اکسیژن = اتوگن= استیلن= کاربید اصطلاحات مختلف متداول می باشند) ضمناً می توان جوشکاری مس را با قوس الکتریک یا جوش برق نیز انجام داد. 
ورقه های مس را مانند ورقه های آهنی برای جوشکاری آماده می کنند یعنی سطح بالائی را تمیز نموده و از کثافات و روغن پاک نموده و در صورت لزوم سوهان می زنند. ولی چون خاصیت هدایت حرارت مس زیادتر است باید مقدار آمپر را قدری بیشتر گرفت. بهتر است همیشه با قطب مستقیم جوشکاری را انجام داد ( با جریان مستقیم و الکترود مثبت) زاویه الکترود نسبت به کار مانند جوشکاری فولاد است. طول قوس حداقل باید 10 تا 15 میلی متر باشد, برای جوشکاری مس می توان از الکترودهای ذغالی استفاده کرد. الکترودهای جوشکاری مس بیشتر از آلیاژ مس و قلع و فسفر ساخته شده اند و گاهی نیز از الکترودهای که دارای فسفر، برنز، سیلکان یا آلومینیوم هستند استفاده می کنند چون انبساط مس در اثر گرم شدن زیاد است فاصله درز جوش را در هر 30 سانتیمتر در حدود 2 تا 3 سانتیمتر زیادتر در نظر می گیرند. خمیر روانساز مس معمولاً در حرارت 700 تا 1000 درجه ذوب می شود و به صورت تفاله (گل جوش) سبکی روی کار قرار می گیرد و از تنه کار به علت کف کردن در روی کار نباید استفاده شود. بدون روانساز هم می توان مس را جوش داد و معمولاً از براکس استفاده می گردد. مس را به وسیله شعله خنثی جوش دهیم تا تولید اکسید مس نکند چون ضریب هدایت حرارت مس زیاد است باید پستانک جوشکاری مشعل 1 تا 2 نمره بیشتر از فولاد انتخاب شود. بهتر است مس را قبل از جوشکاری گرم نمائیم و با سیم جوشکاری مخصوص جوش داد برای جوشکاری صفحه 5 میلیمتری سیم جوش 4 میلیمتری کافی است و از وسط ورق شروع به جوشکاری می نمائیم و وقتی فلز هنوز گرم است روی آن چکش کاری می شود تا استحکام درز جوش زیاد شود. 
 
منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



دانلود فیلم تست کشش Tensile Test
نوشته شده در 7 تير 1393
بازدید : 92140
نویسنده : فرهام

فیلمی دیگر از تست کشش Tensile Test را برای شما عزیزان آماده کرده ایم. این فیلم توسط دانشگاه علوم کاربردی کارلسروهه آلمان منتشر شده است و مدت زمان آن نیز 9 دقیقه می باشد. در این فیلم همانگونه که مشاهده خواهید کرد دو تست کشش انجام می گیرد. در ابتدا قطعه ی تستی از جنس فولاد کربنی که دارای نقطه تسلیم (Yield Point) می باشد مورد آزمایش کشش قرار می گیرد و سپس قطعه ای از جنس آلومینیوم که نقطه تسلیم ندارد. هر دو نمونه تست کشش دارای قطر 10 میلیمتر و طول گیج (Gauge Length) نیز برای هر دو نمونه 100 میلیمتر می باشد.



لینک دانلود فیلم با حجم 19MB:

http://uploadboy.com/bcv1fzezzh2r.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



ASM Handbook Vol 12_Fractography
نوشته شده در 7 تير 1393
بازدید : 92382
نویسنده : فرهام

همانگونه که از عنوان پست گویاست این بخش به یکی دیگر از جلدهای هندبوک ASM اختصاص دارد. جلد 12 هندبوک ASM با موضوع Fractography در 857 صفحه منتشر شده است. فراکتوگرافی بررسی مقطع شکست توسط میکروسکوپ می باشد که به کمک آن می توان آنالیز شکست انجام داده و راه های پیشگیری از شکست قطعات را دریافت.


                                     32499082610266560965.png



لینک دانلود با حجم 69MB:

http://uploadboy.com/iksyllhcdm8i.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



دانلود استاندارد ASTM Volume 12
نوشته شده در 7 تير 1393
بازدید : 92007
نویسنده : فرهام

طبق روال معمول وبلاگ در این بخش قسمت دوازدهم استاندارد بین المللی ASTM را برای شما عزیزان قرار داده ایم. قسمت 12 استاندارد ASTM به موضوع انرژی هسته ای (Nuclear Energy) پرداخته است. این قسمت از استاندارد به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته و می توانید با حجم 36MB  از لینک زیر آنرا دانلود کنید.


                                                   60890586514765780058.jpg


لینک دانلود:

http://uploadboy.com/g26t7cge3eyf.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



دانلود فایل های سایت
نوشته شده در 7 تير 1393
بازدید : 92283
نویسنده : فرهام

با سلام و عرض ادب خدمت شما عزیزانی که به وبلاگ دنیای جوشکاری سر زدید و بنده رو مفتخر کردید.

چند تن از بازدیدکنندگان برای بنده پیام گذاشتن که نمیتونن فایل ها رو دانلود کنن و خواستن نحوه دانلود فایل ها رو براشون توضیح بدم. باید خدمت این عزیزان عرض کنم که در ستون سمت چپ وبلاگ، بنده قسمتی رو با عنوان نحوه دانلود فایل ها قرار دادم که میتونین با مراجعه به این قسمت راه دانلود فایل ها رو که بسیار ساده هم هست یاد بگیرین. همچنین با مراجعه به لینک زیر هم میتونین نحوه دانلود مطالب از سرور آپلودبوی رو یاد بگیرید.



نحو دانلود از سرور آپلودبوی:

http://vivadl.com/uploadboy

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



بازدید : 91824
نویسنده : فرهام

در این بخش با کتابی که  موضوع آن آلیاژ سازی می باشد در خدمت شما هستیم. نام این کتاب (Alloying (Understanding The Basics   آلیاژسازی (آشنایی با اصول اولیه) است که توسط ASM International در 658 صفحه منتشر شده است. در این کتاب که به صورت تخصصی به بحث آلیاژسازی پرداخته است عناوین زیادی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است که در ذیل می توانید فهرست این عناوین را مشاهده کنید:


(مقدمه)     I- Introduction

(چدن ها)     II- Cast Irons

(فولادهای کربنی و آلیاژی)    III- Carbon and Alloy Steels

(فولادهای زنگ نزن و آلیاژهای مقاوم به حرارت)     IV- Stainless Steels and Heat-Resistant Alloys

(فلزات سبک و آلیاژها)     V- Light Metals and Alloys

(دیگر آلیاژهای غیرآهنی)     VI- Other Nonferrous Alloys

(آلیاژهای خاص)     VII- Special Purpose Alloys


                                          18056425471227580727.png


لینک دانلود:

http://uploadboy.com/ygjiii30gcwr.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



بازدید : 91986
نویسنده : فرهام

فیلمی که در این بخش قرار دادیم توسط شرکت PEMA تهیه و منتشر شده است. شرکت PEMA یک شرکت فنلاندی است که به صورت تخصصی در زمینه اتوماسیون تجهیزات جوشکاری و تولید فعالیت دارد و به مدت زمان 10 دقیقه در این فیلم به معرفی قسمت های مختلف شرکت که به صورت اتوماتیک فرآیندهای جوشکاری و برشکاری را انجام می دهند می پردازد.


            55787128511925784831.jpg


لینک دانلود این فیلم با حجم 43MB:

http://uploadboy.com/vzs2lsaa20m9.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



بازدید : 93293
نویسنده : فرهام

در این تحقیق سازوکار و علل و راه های حذف یا کاهش ترک ناشی از عملیات حرارتی بعد از جوشکاری (PWHT) در جوش سوپرآلیاژ پایه نیکل (UDIMET 520) در روش جوشکاری برقی با تنگستن و گاز محافظ (GTAW) مورد بررسی قرار گرفته است. برای این بررسی از آزمایش های پراش اشعه ایکس و کوانتومتری استفاده شده است. افزایش درصد TI و AL و تنش های پسماند از عوامل عمده ایجاد ترک PWHT است.نتایج حاصل از آزمایش های کوانتومتری بیانگر کاهش تمایل به ترک PWHT به دلیل کاهش درصد TI و AL جوش، و نتایج حاصل از آزمایش های XRD بیانگر افزایش تمایل به ترک PWHT به دلیل وجود تنش های کششی در جوش است. در نهایت چنین نتیجه می شود که جوش آلیاژ UDIMET 520 در روش GTAW به ترک PWHT خیلی حساس نیست.

نویسندگان این مقاله: امیرحسین کوکبی، فردین نعمت زاده


لینک دانلود ادامه این مقاله:

http://uploadboy.com/jp666jeoc4op.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



بازدید : 91862
نویسنده : فرهام

همانطور که از نام این کتاب پیداست، کتاب Pipe Welding Procedures (فرآیندهای جوشکاری لوله) به شرح فرآیندهای جوشکاری لوله می پردازد. این کتاب توسط Hoobasar Rampaul نوشته شده و انتشارات Industrial Press نیویورک آنرا منتشر کرده است. این کتاب در 257 صفحه نگارش شده که به شانزده 16 بخش مختلف تقسیم شده است. از جمله این بخش ها می توان به ضروریات فرآیند SMAW، حرارت ورودی و توزیع حرارت، جوشکاری لوله های جداره نازک، اعوجاج در جوشکاری لوله، عیوب جوشکاری در لوله و ... اشاره کرد.


                                        22403746972119608246.png


لینک دانلود:

http://uploadboy.com/k88u6irj11y3.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



بازدید : 92103
نویسنده : فرهام

ABSTRACT:

The effect of tool geometry on microstructure and mechanical properties of friction stir lap welded AZ31 Mg alloy (top sheet) and steel (zinc coated steel and brushed finish steel) sheets was studied. Tools with two different probe lengths were used in this study. The microstructure at the joining interface, the failure loads and the fracture locations of the joints varied significantly with the probe length. For zinc coated steel joints, the short probe contributed to defect-free joints and high-strength joints; for brushed finish steel joints, long probe improved significantly the failure loads of the joints. The joints welded using a long probe fractured at the stir zone of magnesium alloy side while those welded using short probe fractured at the joining interface.



لینک دانلود:

http://uploadboy.com/awjsxgw7az1r.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



بازدید : 92064
نویسنده : فرهام

جوشکاری قوسی تحت پوشش گاز محافظ با الکترود مصرفی  (Gas Metal Arc Welding) (MIG-MAG) که بطور عامیانه به آن جوشکاری CO2 نیز گفته می شود از فرآیندهای جوشکاری ذوبی است که در آن از یک الکترود مصرفی و همچنین از گاز محافظ برای حفاظت از فلز مذاب در برابر هوا استفاده می شود. از جوشکاری قوسی تحت پوشش گاز محافظ با الکترود مصرفی GMAW می توان برای جوشکاری و اتصال دادن طیف وسیعی از فلزات در وضعیت های مختلف جوشکاری استفاده کرد. جوشکاری قوسی تحت پوشش گاز محافظ با الکترود مصرفی  (Gas Metal Arc Welding) را می توان در سه مد انتقال مذاب از نوک الکترود به قطعه کار خلاصه کرد که این مدها عبارتند از: مد انتقال اتصال کوتاه، مدانتقال گلوله ای و مد انتقال اسپری. برای دانلود این فیلم که به زبان انگلیسی می باشد به لینک دانلود رجوع کنید.



لینک دانلود:

http://uploadboy.com/ncs7dxgsh29d.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



بازدید : 92040
نویسنده : فرهام

این کتاب بطور برجسته به بررسی عملی و جوانب کلی خوردگی آلیاژهای آلومینیوم با بسیاری از تصاویر و توضیحات و همچنین منابع مختلف می پردازد. علاوه بر این، فصل اول این کتاب به خوانندگانی که با آلومینیوم آشنایی ندارند اجازه می دهد تا با ویژگی های فیزیکی، شیمیایی و متالورژیکی آلومینیوم و آلیاژهای آن آشنا شوند. این کتاب توسط Christian Vargel نوشته شده و از هفت قسمت تشکیل شده است:


Part A: Aluminium and Its Alloys

Part B: The Corrosion of Aluminium

Part C: Atmospheric Corrosion of Aluminium

Part D: Corrosion in Water

Part E: The Action of Inorganic Products

Part F: The Action of Organic Products

Part G: The Effect of Other Environments


                                          92198728467513100478.png


لینک دانلود:

http://uploadboy.com/47iklwjkhx7d.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



بازدید : 96973
نویسنده : فرهام

موضوع پاورپوینتی که در این بخش قرار داده ایم تست غیرمخرب آلتراسونیک (Ultrasonic test) می باشد. این پاورپوینت به زبان انگلیسی بوده و در 172 اسلاید نوشته شده است. این فایل از بخش های متنوعی تشکیل شده است که از جمله آنها می توان به اصول بازرسی به روش آلتراسونیک و تست آلتراسونیک قطعات جوشکاری شده اشاره کرد.


                              47414520414759273720.png


لینک دانلود:

http://uploadboy.com/lnv0kkk8l38u.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



بازدید : 94345
نویسنده : فرهام

در این قسمت 10 مقاله موضوع جوشکاری فلزات غیرهمجنس به روش جوشکاری با پرتو لیزر (Laser Welding Of Dissimilar Metals) برای شما عزیزان آماده کرده ایم. لازم به ذکر است که تمامی این مقالات به زبان انگلیسی بوده و از مقالات سایت معروف و معتبر Science Direct می باشند.  عنوان مقالاتی که در بخش قرار داده ایم به این شرح است:


I- Dissimilar pulsed Nd:YAG laser welding of pure niobium to Ti–6Al–4V

II- Laser beam welding o f dissimilar ferritic/martensitic stainless steels in a butt joint configuration

III- CW/PW dual-beam YAG laser welding of steel/aluminum alloy sheets

IV-  Dissimilar welding of carbon steel to 5754 aluminum alloy by Nd:YAG pulsed laser

V- Laser direct joining of carbon fiber reinforced plastic to zinc-coated steel

VI- Dissimilar joining of galvanized high-strength steel to aluminum alloy in a zero-gap lap joint configuration by two-pass laser welding

VII- Laser welding of Ti–6Al–4V to Nitinol

VIII- CO2 laser beam welding of dissimilar magnesium-based alloys

IX- Laser beam welding of dissimilar stainless steels in a fillet joint configuration

X- Laser shock welding of aluminum/aluminum and aluminum/copper plates


شما عزیزان می توانید این مقالات را در یک فایل زیپ ZIP از لینک زیر دانلود کنید:

http://uploadboy.com/lsa1sxrn44ju.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



بازدید : 98665
نویسنده : فرهام

جزوه آموزش بازرس جوش تایید شده (Certified Welding Inspector) توسط شرکت پترو صنعت آزما که در زمینه بازرسی جوش و خوردگی فعالیت دارد منتشر شده است. اشخاصی که می خواهند در زمینه بازرسی جوش فعالیت کنند و مدرک بازرس تایید شده جوش را بگیرند نیاز است که این جزوه را مطالعه کنند. این جزوه آموزشی از ده فصل تشکیل شده است که به شرح ذیل است:

فصل اول: بازرسی جوش و تایید صلاحیت

فصل دوم: ایمنی برای بازرسین جوش

فصل سوم: فرآیندهای اتصال و برشکاری فلزات

فصل چهارم: علائم و نقشه خوانی در جوشکاری

فصل پنجم: اسناد و مدارک مورد نیاز در بازرسی جوش

فصل ششم: خواص فلزات و آزمایشات مخرب

فصل هفتم: سیستم های اندازه گیری متریک در بازرسی جوش

فصل هشتم: متالورژی جوش برای بازرسین جوش

فصل نهم: ناپیوستگی های جوش و فلز پایه

فصل دهم: بازرسی چشمی و سایر آزمایشات غیرمخرب


لینک دانلود با حجم 76MB:

http://uploadboy.com/9dlwiv3i5m1t.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



بازدید : 911049
نویسنده : فرهام

موضوع فیلمی که در این بخش قرار داده ایم کالیبره کردن پراب دستگاه آلتراسونیک با تست بلوک های V1 & V2 است. کالیبراسیون دستگاه فراصوتی یکی از مراحل اساسی در انجام آزمون است. کالیبراسیون عبارت است از تنظیم دستگاه به نحوی که کاربر از تشخیص صحیح ناپیوستگی های مورد نظر اطمینان داشته باشد. با مشاهده این فیلم شما با نحوه کالیبره کردن پراب دستگاه UT آشنا خواهید شد. لازم به ذکر است که این فیلم به زبان انگلیسی بوده و با مدت زمان 4 دقیقه در دسترس شما می باشد.


             02831420730726665671.jpg


لینک دانلود:

http://uploadboy.com/u7x1gnaz9pkg.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



بازدید : 91894
نویسنده : فرهام

نام لاتین کتاب: Electroslag Technology

نام کتاب به زبان فارسی: تکنولوژی سرباره الکترونی

از سری کتاب های: Materials Research and Engineering

نویسندگان: B.I. Medovar, G.A. Boyko

سال انتشار: 2011

منتشر کننده: انتشارات Springer

تعداد صفحات: 284


                                          40634141427900858801.jpg


لینک دانلود:

http://uploadboy.com/is5pay5ov01p.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



ASM Handbook Vol 13_Corrosion
نوشته شده در 7 تير 1393
بازدید : 92547
نویسنده : فرهام

طبق روال معمول وبلاگ در این قسمت با یکی دیگر از جلدهای هندبوک ASM در خدمت شما عزیزان هستیم. جلد سیزدهم 13 هندبوک ASM به بحث و بررسی موضوع خوردگی (Corrosion) پرداخته است. جلد سیزدهم، خود از سه جلد مختلف تشکیل شده است که در هر یک موضوع خوردگی در ابعاد مختلفی مورد بحث قرار می گیرد. جلد 13A به بررسی اصول پایه، تست ها و روش های محافظت از خوردگی (Fundamentals,Testing & Protection) و جلد 13B به بحث در مورد خوردگی در مواد مختلف (Materials) پرداخته است. همچنین در جلد 13C شما با بحث خوردگی در محیط و صنایع (Environments & Industries) رو به رو هستید.


                                      51514255238675707079.png


ASM Handbook Vol 13A_Corrosion,Fundamentals,Testing & Protection:

http://uploadboy.com/17mh2a4x0ta4.html


ASM Handbook Vol 13B_Corrosion,Materials:

http://uploadboy.com/b8u70oqmo9x7.html


ASM Handbook Vol 13C_Corrosion,Environments & Industries:

http://uploadboy.com/vy56pxnbd0vx.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



دانلود استاندارد ASTM Volume 13
نوشته شده در 7 تير 1393
بازدید : 91893
نویسنده : فرهام

                                                                     60890586514765780058.jpg



لینک دانلود:

http://uploadboy.com/uf7i6zqoq92n.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



بازدید : 91786
نویسنده : فرهام

پاورپوینت تکنولوژی تولید فولاد (Steel Product Technology) در 138 اسلاید توسط انستیتو جوشکاری بریتانیا (TWI) به زبان انگلیسی منتشر شده است. در این پاورپوینت تکنولوژی تولید فولاد به سه دسته تقسیم بندی شده است که دسته اول ریخته گری, دسته دوم شکل دادن و کار کردن و دسته سوم جوشکاری می باشد. دسته دوم خود به چند بخش تقسیم بندی می شود که از جمله آنها می توان به فرآیند اکستروژن و آهنگری اشاره کرد. علاوه بر این, در این پاورپوینت شما با عیوب بوجود آمده در هر روش آشنا خواهید شد. در قسمتی دیگر از این فایل شما با متالورژی و عملیات حرارتی فولاد رو به رو هستید که اطلاعات خوب و جامعی به شما می دهد.


                                           82555423360198580391.png


لینک دانلود:

http://uploadboy.com/6t1u3xdpd68f.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



بازدید : 93359
نویسنده : فرهام

فیلم جوشکاری قوس الکتریکی با الکترود روپوش دار (SMAW (Shielded Metal Arc Welding توسط آقایان محمدرضا مافیان و حسین بهرامی در یک کارگاه صنعتی جوشکاری تهیه شده است. مدت زمان این فیلم 49 دقیقه می باشد که در آن مواردی مانند تاریخچه جوشکاری الکترود دستی, انتخاب الکترود مصرفی, شناسایی الکترودها, شرح فرآیند, تکنیک فرآیند جوشکاری قوس الکترود دستی, عیوب در فرآیند جوشکاری قوس الکتریکی با الکترود روپوش دار  و ... شرح داده می شوند. به دلیل حجم بالا, این فیلم در دو فایل زیپ برای دانلود قرار گرفته است که در ابتدا باید هر دو فایل را دانلود کرده و سپس از حالت فشرده خارج سازید (Extract). امید است که با مشاهده این فیلم اطلاعات شما در مورد جوشکاری قوس الکتریکی با الکترود روپوش دار (SMAW) افزایش یابد.


لینک دانلود پارت اول با حجم 200MB:

http://uploadboy.com/r8qsozk276o0.html


لینک دانلود پارت دوم با حجم 170MB:

http://uploadboy.com/u9szd0nhz1bx.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



دانلود کتاب جوشکاری مگ (MAG)
نوشته شده در 7 تير 1393
بازدید : 92169
نویسنده : فرهام

کتاب جوشکاری مگ (MAG) از سری کتاب هایی است که توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور منتشر شده است. تاریخ انتشار این کتاب سال 1374 می باشد که در 117 صفحه نگارش شده است. در این کتاب عناوینی چون گازهای محافظ در جوشکاری مگ، متغیرهای جوشکاری مگ، تکنیک جوشکاری، تجهیزات جوشکاری مگ، عیوب جوشکاری MAG و بسیاری از مسائل دیگر به چشم می خورد.


                                      17713265640249952146.png


لینک دانلود:

http://uploadboy.com/i0gx6d7v8sry.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



بازدید : 913019
نویسنده : فرهام

با یکی دیگر از کتاب هایی که توسط انتشارات سازمان فنی و حرفه ای کشور منتشر شده است در خدمت شما عزیزان علاقه مند به علم جوشکاری هستیم. کتاب جوشکاری با گاز محافظ آرگون و الکترود تنگستن (Gas Tungsten Arc Welding) در 46 صفحه و به صورت یک فایل PDF برای شما آماده شده است که از لینک دانلود می توانید آنرا دریافت کنید.


                                     53779340744158060551.png


لینک دانلود:

http://uploadboy.com/vazjdn9rrtel.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



بازدید : 94639
نویسنده : فرهام

جوشکاری غیر همجنس عبارتست از اتصال دو ماده (فلز) که یا از نظر ماهیت اتمی با یکدیگر متفاوتند مانند تیتانیم و فولاد، و یا آلیاژهای مختلف یک فلز می باشند مانند فولاد ساده کربنی به فولاد زنگ نزن. در فایلی که در این قسمت برای شما عزیزان قرار داده ایم موضوعات مختلفی درباره جوشکاری فلزات غیر همجنس مورد بحث قرار گرفته است. اولین بحث در مورد مشکلات جوشکاری فلزات غیر همجنس به روش ذوبی می باشد. در ادامه شما با روش های جوشکاری فلزات غیر همجنس  (Dissimilar Metals Welding) آشنا می شوید. در بخشی دیگر از این فایل شما مطالبی را با عنوان فلزات پرکننده در جوشکاری مطالعه می کنید. بسیاری از مطالب دیگر نیز در مورد جوشکاری فلزات غیر همجنس (Dissimilar Metals Welding) در این فایل که به صورت PDF می باشد گنجانده شده است که شما علاقه مندان می توانید از لینک دانلود آنرا دریافت کرده و مطالعه کنید.



لینک دانلود:

http://uploadboy.com/syl3nxgsv58v.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



بازدید : 92009
نویسنده : فرهام

این فایل های فلش که یکی از کمیاب ترین ویدیو های آموزشی جوشکاری هستند سعی بر آن داشته تا تمام بحث مربوط به جوشکاری مقدماتی را در خود بگنجاند ازجمله کیفیت سطح جوشکاری – نقش و اهمیت جوشکاری در صنعت , تعریق جوشکاری و تقسیم بندی آن , قوس الکتریکی و روپوش آن , تجهیزات جوشکاری , ایمنی و وسایل آن در جوشکاری قوس الکتریکی , قوس الکتریکی و تشکیل گرده جوش , جوشکاری اتصال سپری , جوشکاری سر به سر(جناغی), جوشکاری لوله به ورق.



لینک دانلود:

http://uploadboy.com/p1pfuvxdcas7.html



منبع: www.mohandesidl.ir

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



بازدید : 91945
نویسنده : فرهام

گیج ها از مهمترین ابزارها در بازرسی چشمی جوش (Visual Test) هستند. از مهمترین کاربردهای گیج ها در بازرسی چشمی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) کنترل ابعادی قطعات و اتصالات مورد جوشکاری آماده شده

2) کنترل سطوح شیب دار پخ خورده از نظر زاویه سطح

3) کنترل فواصل لازم بین قطعلات جهت مونتاژکاری آنها

4) کنترل هم سطح بودن یا نبودن قطعات قبل از مونتاژ یا جوشکاری

5) کنترل ابعاد جوشهای تکمیل شده طبق نقشه بعد از جوشکاری

6) کنترل و اندازه گیری عیوب احتمالی بر روی سطح جوشها از نظر طول، عرض و عمق آنها.


                             02144029709102256001.jpg


در فایلی که در این قسمت آماده شده شما عزیزان با انواع مختلف گیج های مورد استفاده در تست VT و همچنین با نحوه کاربرد آنها به صورت تصویری آشنا خواهید شد.


لینک دانلود:

http://uploadboy.com/zh0ajdl32h6z.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



بازدید : 92570
نویسنده : فرهام

همانطور که از عنوان این مطلب پیداست در این پست فیلمی با موضوع جوشکاری پاس ریشه (Root Pass) توسط فرآیند تیگ (Tungsten Inert Gas) برای شما عزیزان آماده کرده ایم. با مشاهده این فیلم شما با تکنیک های جوشکاری پاس ریشه در فرآیند تیگ آشنا خواهید شد که امیدواریم مسمر ثمر واقع شود. مدت زمان این فیلم 8 دقیقه و فرمت آن نیز mp4 می باشد.



لینک دانلود فیلم با حجم 31MB:

http://uploadboy.com/mkh92yen429m.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



بازدید : 91348
نویسنده : فرهام

The last two decades have seen a steady and impressive development, and eventual industrial acceptance, of the high energy-rate manufacturing techniques based on the utilization of energy available in an explosive charge. Not only has it become economically viable to fabricate complex shapes and integrally bonded composites-which otherwise might not have been obtainable easily, if at all-but also a source of reasonably cheap energy and uniquely simple techniques, that often dispense with heavy equipment, have been made available to the engineer and applied scientist. The consolidation of theoretical knowledge and practical experience which we have witnessed in this area of activity in the last few years, combined with the growing industrial interest in the explosive forming, welding and compacting processes, makes it possible and also opportune to present, at this stage, an in-depth review of the state of the art. This book is a compendium of monographic contributions, each one of which represents a particular theoretical or industrial facet of the explosive operations. The contributions come from a number of practicing engineers and scientists who seek to establish the present state of knowledge in the areas of the formation and propagation of shock and stress waves in metals, their metallurgical effects, and the methods of experimental assessment of these phenomena.


                                         09499230858188328802.jpg


لینک دانلود:

http://uploadboy.com/vsmeuatpgq7x.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



بازدید : 92837
نویسنده : فرهام

در تحقیق حاضر ریزساختار و تغییرات سختی منطقه HAZ فولاد زنگ نزن PH17-4 مورد ارزیابی قرار گرفته است. بدین منظور از ورق های فولاد PH17-4 به ضخامت 0/81 میلی متر به عنوان فلز پایه استفاده گردید. جوشکاری نمونه ها بدون پیشگرم کردن، به صورت لب به لب و با استفاده از جوشکاری قوسی تنگستن - گاز محافظ (GTAW) انجام شد. ریزساختار منطقه HAZ با استفاده از میکروسکوپ نوری مجهز به نرم افزار OLYSIA مورد ارزیابی قرار گرفت. آزمایشات سختی سنجی به روش ویکرز و از نقاط مختلف منطقه HAZ صورت گرفت. نتایج حاصل از ارزیابی ریزساختار منطقه HAZ حاکی از آن است که به دلیل شیب حرارتی ریزساختارهای متفاوتی در این منطقه حاصل شده است. این ریزساختار عبارتند از: افزایش فاز فریت در جهت نورد، رشد دانه های آستنیت اولیه، تغییرات جزئی در مرزدانه ها، تمپرینگ فاز مارتنزیت زمینه. نتایج حاصل از سختی سنجی بیانگر افت سختی از سمت فلز پایه به طرف مرکز جوش می باشد. دلیل این امر رشد دانه های آستنیت اولیه و افزایش درصد فاز فریت در جهت نورد می باشد.

نویسندگان: محمد آذری، ضا ابراهیمی، مهدی علیزاده


لینک دانلود:

http://uploadboy.com/f7djytir5fsy.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



بازدید : 92994
نویسنده : فرهام

هندسه پین یکی از پارامترهای مهم و اساسی در جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی (Friction Stir Welding) است که تاثیر به سزایی در ساختار منطقه جوش دارد. موضوع مقالاتی که در این پست قرار گرفته نیز به همین مقوله ارتباط دارد. لیست این مقالات را می توانید در ذیل مشاده کنید:


I- Characterization of the influences of FSW tool geometry on welding forces and weld tensile strength using a instrumented tool

II- Effect of Pin tool Shape on Metal Flow During Friction Stir Welding

III- Effect of tool geometry and process condition on static strength of a magnesium friction stir lap linear weld

IV- Effect of tool geometry on microstructure and mechanical properties of friction stir lap welded magnesium alloy and steel

V- Influence of the Tool Pin and Shoulder on Microstructure and Natural Aging Kinetics in a Friction-Stir-Processed 6061–T6 Aluminum Alloy

VI- Influences of pin profile and rotational speed of the tool on the formation of friction stir processing zone in AA2219 aluminium alloy

VII- Influences of tool pin profile and tool shoulder diameter on the formation of friction stir processing zone in AA6061 aluminium alloy

VIII- Influences of tool pin profile and welding speed on the formation of friction stir processing zone in AA2219 aluminium alloy

IX- Selection of FSW tool pin profile, shoulder diameter and material for joining AZ31B magnesium alloy – An experimental approach

X- The influence of pin geometry on bonding and mechanical properties in friction stir weld 2014 Al alloy


شما عزیزان می توانید این مقالات را در یک فایل ZIP از لینک زیر دانلود کنید:

http://uploadboy.com/lsa1sxrn44ju.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



بازدید : 92207
نویسنده : فرهام

شماره 3 و 4 نشریه جوشکاری و آزمایش های غیرمخرب در 74 صفحه و در فرمت PDF منتشر شد. در این شماره مطالب زیر را می خوانید:

- بررسی کمی و کیفی عیوب جوش زیرپودری فولاد زنگ نزن آستنیتی به روش رادیوگرافی پرتو X

- اثر اصطکاک دینامیکی سرعت بستن پیچ های پرمفاومت بر نیروی پیش تنیدگی پیچ ها

- پایش سیستم حفاظت کاتدی فولاد در بتن بر اساس استاندارد ISO 12696:2012

- خوردگی اتصالات جوشکاری شده غیرمشابه

- نقشه های مورد نیاز برای ساخت سازه های فلزی

- بررسی و مقایسه پوشش داکرومت با سایر پوشش های رایج صنعتی

- معرفی وبسایت مرجع بازرسی فنی و کنترل کیفیت


                                           97571525689139025811.png


لینک دانلود:

http://uploadboy.com/2ooupi4fi89e.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



بازدید : 93495
نویسنده : فرهام

استفاده از جوشکاری به زمان های بسیار دور و آغاز کار با فلزات باز می گردد و امروزه کاربرد آن به دلیل صرفه اقتصادی، قابلیت اطمینان بالا و نیز داشتن ایمنی، روز به روز افزایش می یابد. در مقایسه با سایر روش های اتصال دهی همانند پرچ کاری؛ سازه جوشکاری شده استحکام بیشتر، وزن و هزینه کمتری دارد. تکنولوژی جوشکاری حدودا شامل 100 فرایند بوده که شامل روش هایی برای جوشکاری پلیمرها، فلزات، سرامیک ها، کامپوزیت ها و سایر مواد مهندسی می باشد. این تکنولوژی های متعدد سبب انعطاف پذیری فراوان در طراحی قطعاتی که به هم جوش داده می شوند، می گردد. جوشکاری به طور معمول آخرین فرایند در مونتاژ قطعات است و نقش بسیار مهمی را در اطمینان از کارایی قطعه ایفا می کند. همچنین نقش جوشکاری در تعمیرات و افزایش طول عمر قطعات تولید شده نیز بسیار حیاتی است.

متن فوق قسمتی از پیشگفتار جزوه ای است که آقای کامران خداپرستی در 70 صفحه و با موضوع دستورالعمل جوشکاری، گزارش تائید آن و تائید صلاحیت جوشکار بر اساس کد ASME SEC IX (قسمت 9) منتشر کرده است. شما دوستان عزیز علاقه مند به این موضوع می توانید آنرا از لینک دانلود به صورت رایگان دریافت کنید.


لینک دانلود:

http://uploadboy.com/w46rz305bi2z.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



بازدید : 91779
نویسنده : فرهام

کتاب The Science and Engineering of Materials (علم و مهندسی مواد) از معروفترین کتاب ها در زمینه علم مواد است. این کتاب کاری از دو نفر از اساتید بنام مهندسی مواد در ایالات متحده است که دکتر Donald Askeland از دانشگاه میسوری و دکتر Pradeep Phule از دانشگاه پیستبورگ ویرایش اول آن را ارائه کرده اند. این برنامه به دو صورت نصب نرم افزاری و استفاده از طریق صفحات وب قابل مطالعه است. فهرست کتاب شامل معرفی انواع مواد، ساختارهای کریستالی و یونی، تقسیم بندی فلزات، پلیمرها و سرامیک ها، بحث روی کامپوزیت ها، فرآیندهای ساخت و تولید و نیز خواص مواد مختلف است.


                        ask_splash .jpg


برای راحتی شما عزیزان این برنامه در دو فایل برای دانلود آماده شده است که در ابتدا باید هر دو فایل را دانلود کرده و سپس از حالت فشرده خارج سازید.


لینک دانلود پارت 1 با حجم 200MB:

http://uploadboy.com/mt89u4fc6fuz.html


لینک دانلود پارت 2 با حجم 175MB:

http://uploadboy.com/rd76wruzf4ru.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



ASM Handbook Vol 14_Forming & Forging
نوشته شده در 7 تير 1393
بازدید : 92067
نویسنده : فرهام

جلد چهاردهم 14 هندبوک ASM با موضوع شکل دهی و آهنگری (Forming & Forging) منتشر شده است. این جلد از سه بخش مجزا با موضوع شکل دهی تقسیم بندی شده است که عنوان جلد اول Forming & Forging (شکل دهی و آهنگری)، جلد دوم Bulk Forming (شکل دهی حجمی) و عنوان جلد سوم نیز Sheet Forming (شکل دهی ورق) می باشد.


                       ASM 14.jpg


لینک دانلود ASM Handbook Vol 14_Forming & Forging:

http://uploadboy.com/q5qqg0wo1b5t.html


لینک دانلود ASM_Handbook Vol 14A_MetalWorking،Bulk Forming:

http://uploadboy.com/cxipqvpbqq60.html


لینک دانلود ASM Handbook Volume 14B_Metalworking،Sheet Forming:

http://uploadboy.com/kwsot20lihln.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



دانلود استاندارد ASTM Volume 14
نوشته شده در 7 تير 1393
بازدید : 92069
نویسنده : فرهام

بخش چهاردهم استاندارد انجمنی ASTM به بررسی کلی و ابزارهای اندازه گیری پرداخته است. این استاندارد به طور رایگان در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است تا از آن نهایت استفاده را ببرید.


                                            60890586514765780058.jpg


لینک دانلود:

http://uploadboy.com/mic9jhh6lfs8.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



بازدید : 91717
نویسنده : فرهام

دفترچه راهنمای Arc Welding Basics (اصول جوشکاری قوسی) توسط لینکولن الکتریک LINCOLN منتشر شده است. این دفترچه راهنما دارای 61 صفحه می باشد و عناوین گوناگونی در آن گنجانده شده است. این دفترچه را دانلود کرده و از مطالبی که در آن نوشته شده استفاده کنید و علم خود را در مورد جوشکاری های قوسی افزایش دهید.


                         Untitled.png


لینک دانلود:

http://uploadboy.com/bfws4gtdrf9m.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



بازدید : 95475
نویسنده : فرهام

امروزه به دلیل توسعه روزافزون صنایع نفت،گاز و پتروشیمی و نیروگاهها، بازرسی قطعات و اتصالات در این صنایع به منظور اطمینان از سلامت قطعات و دستگاههای مورد استفاده، ازاهمیت بالا و ویژه­ای برخوردار است. آزمونهای غیرمخرب آلتراسونیک یکی از روشهای توانمند و پرکاربرد در بازرسی قطعات و دستگاههای صنعتی است.  در این روش از انرژی صوتی فرکانس بالا و انتشار آن درون قطعه مورد نظر به منظور انجام بازرسی استفاده می­ شود. در تکنیکهای صنعتی متداول آلتراسونیک از یک یا دو صفحه پیزوالکتریک به منظور تولید و دریافت امواج صوتی استفاده می ­شود. استفاده از ترانسدیوسرهای آرایه فازی (phased array transducers) یکی از روشهای نوین آلتراسونیک در تستهای غیرمخرب است. آزمونهای آلتراسونیک آرایه فازی به دلیل ویژگیهایی نظیر سرعت بالای انجام آزمون، انعطاف پذیری بالا و همچنین توانایی ارائه نتایج تصویری مختلف با قابلیت تفسیر ساده ­تر مزیت بسیاری نسبت به روشهای متداول آلتراسونیک دارند.

با دانلود کردن و مشاهده این انیمیشن شما به طور مختصر با فرآیند تست غیر مخرب جوش به روش آرایه فازی (Phased Array) و نحوه انجام آن آشنا خواهید شد.


                             paut1.jpg


لینک دانلود این انیمیشن با حجم 20MB:

http://uploadboy.com/o3hxycxom6ya.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



بازدید : 92050
نویسنده : فرهام

برنامه استانداردهای رنگ و پوشش سازه های فولادی یک برنامه کاربردی در زمینه پوشش دهی سازه های فولادی است که در آن استانداردهای این مبحث به دو صورت ISO و ISIRI دسته بندی شده اند. این برنامه به هشت بخش تقسیم شده است که در هر بخش هم استاندارد بین المللی ISO و هم استاندارد ملی ISIRI به نمایش درآمده اند. عناوین این هشت بخش عبارتند از:

بخش اول: مقدمه عمومی

بخش دوم: طبقه بندی شرایط محیطی

بخش سوم: ملاحظات طراحی

بخش چهارم: انواع سطوح و آماده سازی آنها

بخش پنجم: سیستم پوشش های محافظ

بخش ششم: روش های آزمون

بخش هفتم: اجرا و نظارت بر اعمال رنگ آمیزی

بخش هشتم: تدوین ویژگی های کار جدید و تعمیراتی


لینک دانلود:

http://uploadboy.com/817otsalfr9l.html

منتظرنظرات وپیشنهادات وانتقادات شماهستم

:: موضوعات مرتبط: جوشکاری , ,



صفحه قبل 1 2 صفحه بعد